mini biffar

idag gjorde jag små biffisar å lite ugnsgratinerade grönsaker till, med tzatziki=)
väldans gott=)
mitt egna recept:
köttfärs beroende på hur många man e;D
ett ägg
en skvätt grädde
provencale kryddor frysta, efter behag;D
salt
peppar
gegga ihop å gör små platta biffisar=)
som det bara e å steka:D
grönsaker hade jag bara:
squash
aubergine
paprika
lök
coctailtomater
sen olivolja å lite salt å peppar å så hade jag lite riven ost på
hade jag haft fetaost hemma hade jag haft på lite sånt mums=)
sen e det bara å kasta in i ugnen på 225 grader tills de fått fin färg
ca30-40 minuter.
¨
vi fuskade lite idag å hade färdigköpt tzatziki, man kan juh göra egen men men=)
den innhåller inte så mycket kolhydrater per 100g. under 5 som vi går efter iallafall:D
fick massa kvar så vi kan äta mums imorgon oxå:D
hihi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

LiasLeonsMamma

Följ med oss i våran lätt kaotiska vardag. =)

RSS 2.0